امام جمعه شیراز گفت: مسوولان فارس و شیراز پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت دریا، توسعه دریامحور را مورد توجه جدی خود قرار داده و وظیفه خود در این خصوص را ایفا کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 11 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سیاسی عبادی شیراز با بیان اینکه شیراز در جنوب کشور و کنار خلیج فارس و دریای عمان، همیشه به صورت تاریخی مرکز فعالیت‌های اقتصادی، دریایی و پشتیبانی از اقتصاد دریا بوده است گفت: امروز رهبر معظم انقلاب سیاست‌های توسعه دریا محور را ابلاغ کرده‌اند و اینجا مسؤولان استان فارس باید نقش خود را درست ایفا کنند و توسعه دریامحور را جدی بگیرند.

آیت الله دژکام افزود: در دوره‌ای از پس ساختن یک لنج ساده هم بر نمی‎‌آمدیم اما امروز ناوگان شکن می‌سازیم یعنی رشد کرده‌ایم و اینها مرهون نگاه رهبر معظم انقلاب به آینده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه انقلاب ما در دنیا و آخرت سربلندی به ارمغان بیاورد باید در عرصه استفاده اقتصادی در دریا هم پیشروی کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص مسائل منطقه نیز گفت: ما بارها گفتیم با رژیم غاصب صهیونیستی مخالفیم و هنوز هم مخالفیم اما اینکه چگونه مخالفت را ابراز کنیم تحت تدبیر ولی امر مسلمین و نایب امام زمان (عج) است و دشمنان هیچ وقت نتوانستند قدم بعدی ما را پیش‌بینی کنند چون رهبر ما مجتهد است و خودش اجتهاد می‌کند.

آیت الله دژکام با اشاره به پیش رو بودن هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: یکی از سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند این است که کتابخوانی ترویج شود و امید که در این هفته به صورت ویژه شاهد خدمات نهادهای مربوطه از جمله اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس باشیم.

امام جمعه شیراز افزود: در سفر ریاست جمهوری به شیراز کتابخانه مرکزی شیراز با خدمات مدرن به عنوان یکی از مصوبات سفر شکل گرفت و امیدواریم با همکاری و همیاری همه مسؤولین به نتیجه برسد.

وی افزود: روز چهارشنبه آینده روز بزرگداشت عالم بزرگ، گرانقدر و دانشمند آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی است و مراجع عظام و چهره‌های بزرگی چون شهید مطهری و شهید بهشتی جزو حلقه شاگردان این عالم وارسته هستند.

امام جمعه شیراز افزود: در سال‌هایی که اوج حمله فکری جهان غرب به آموزه‌های دینی ما بود و دو تفکر مارکسیستی یا لیبرالیستی می‌خواستند کاری کنند که دیگر نه از اسلام نشانی بماند و نه از ایران؛ این اساتید آمدند و اسلام را تبیین کردند.

آیت الله دژکام افزود: اگر امروز شما موشک هایپرسونیک می‌سازید و می‌گوئید ۲ هزار کیلومتر آن طرف‌تر به قلب دشمن می‌زنید؛ آن روز نیز این علما با سلاح علم تفکرات مارکسیست و تفکر فلاسفه ملحد غربی را بی اعتبار کردند و همه را کنار زدند و عظمت اسلام را به وضوح به همه بشریت فهماندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار